8. Dani medijske pismenosti održavali su se od 7. do 13. travnja 2025., s brojnim aktivnostima i u tjednima prije i poslije toga. U fokusu je osvještavanje djece i mladih o digitalnom otisku, koji stvaraju svojim aktivnostima na internetu i društvenim mrežama, te edukacija o dezinformacijama i provjeravanju informacija.
Izvor: Dani medijske pismenosti 2025. URL: https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2025/ (pristupljeno 20.5.2025.)
Škola putem Knjižnice STŠOS sudjelovala je s dvije aktivnosti tijekom cijelog mjeseca travnja :
#SVOJA – ciklus radionica Knjižnice Goethe-Instituta Hrvatska za učenice škole i izložbom Tactical Tech-a “Što budućnost želi” za učenike, roditelje i djelatnike, na prvom katu škole.
“Što budućnost želi” interaktivna izložba razvijena je u suradnji s mladima, a predstavlja različite perspektive tehnologije – od osobne, preko političke, do planetarne.
Kako tehnologija utječe na našu pažnju, naše podatke, naša prava, naše društvo i naše okoline u kojima živimo – samo su neka od pitanja koja potiču posjetitelje da zastanu i razmisle o značenju odrastanja u digitalnom svijetu, postavljaju kritička pitanja o tehnologiji, identificiraju što žele zaštititi i što žele promijeniti u svom digitalnom budućnosti.
Izložba je razvijena u suradnji s 200 mladih osoba između 13 i 18 godina te istražuje ključna pitanja koja su središte digitalnog iskustva mladih – kako je odrastati u digitalnom svijetu? Kakav utjecaj na njih ima tehnologija? I što je potrebno promijeniti i zaštititi u vlastitoj digitalnoj budućnosti?
Nastavak je to na radionice iz Data Detox Kita koje knjižničarka s učenicima provodi treću godinu za redom sa željom da se proširi publika.
#SVOJA – ciklus radionica Knjižnice Goethe-Instituta Hrvatska za učenice škole imala je u cilju, putem četiriju tema (Filtrirana ljepota, Pritisak i očekivanja, U mreži – kako influenceri utječu na nas, Pa što ako nije online), potaknuti kod učenica razvoj cjelokupne pozitivne slike o sebi kroz svjesnu upotrebu digitalnih tehnologija, no donijela je puno više. Kroz četiri radionice u trajanju od dva školska sata pokazalo se kako djevojkama i knjižničarki to nije dovoljno vremena da rasprave o najavljenim temama, o životu u i van škole, o sitnicama koje znače. U opuštenoj atmosferi školske knjižnice s poštivanjem, uvažavanjem i razumijevanjem dogovorile su kako će u idućoj školskoj godini morati ponoviti nešto slično ili pak drukčije na mjesečnoj bazi.
Hvala Nina, Matea, Viktoria, Lea, Anamarija, Josipa, Aneta, Ena, Antonela i Teodora učinile ste ih nezaboravnima.







